پشتيباني

ابزار هدايت به بالاي صفحه

بایگانی آذر ۱۳۹۲ :: مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان

مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان

مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان
موسسه خیریه نرجس خاتون (س) با هدف کمک به ایتام،کمک به خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست،کمک به نیازمندان از کار افتاده و سالمند، ایجاد صندوق قرض الحسنه، ایجاد کارگاه های کار آفرین،ایجاد مرکز توانبخشی تاسیس گردید و در سال 1391 با شماره 303 ثبت کشوری شد.
حساب بانک صادرات شعبه مزینان:
حساب :0104796105000
کارت :6037691990029407
حديث موضوعي
پيوندها
دريافت کد ذکر ايام هفته براي وبلاگ
تاريخ روز تاريخ روز

  • آيه قرآن وصيت شهدا

    کد اخبار

    حديث موضوعي

    ۲۰ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

    مجتمع خدمات بهزیستی چند منظوره مزینان به متراژ1550  متر که در حال ساخت است با اتمام دیوارکشی آماده مسقف شدن گردید.

    به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س)مزینان؛ مجتمع خدمات درمانی چند منظوره مزینان به متراژ 1550 متر که در حال ساخت است ودیوارکشی آن به اتمام رسیده با کمک  خیرین همیشه فعال مزینانی آماده پوشش سقف به میزان 50درصد گردید.

    از کلیه خیرین تقاضامندیم به دلیل فرا رسیدن فصل سرما و وجود باران و بادهای شدید و احتمال خسارت به مابقی مجموعه که بدلیل نبود بودجه کافی امکان پوشش سقف نبوده کمکهای مالی خود را جهت اتمام 50 درصد مابقی به حساب موسسه واریز نموده و موجب باقیات والصالحات برای خود شوید.

    شماره حساب بانک صادرات شعبه مزینان:

    شماره حساب:0334476832006

    شماره کارت:6037691751899311

     

     

     

     

    عکسها:هادی کارگری

     

    ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۳:۰۹
    نور الله مزینانی

    بانوان موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س)که در قالب طرح حمایتی موسسه تحت پوشش می باشند برای بررسی مشکلات و راهکارهای اشتغال زایی گرد هم جمع شدند

    به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س)در مورخه 92/9/26با فراخوان فاطمه گلستانی مدیر عامل موسسه و با حضور رضا شایان رئیس بهزیستی شهرستان داورزن بانوان  تحت پوشش حمایتی موسسه  برای بررسی مشکلات خود و پیدا نمودن راهکارهای اشتغال زایی و ایجاد در آمد در خانواده ها در دفتر مجتمع گرد هم جمع شدند.

    در ابتدای جلسه خانم گلستانی ضمن خوشامد گویی به آقای شایان وحاضرین در جلسه ،گزارشی از روند فعالیت موسسه در ارتباط با پرونده های حمایتی را ارائه  و از ریاست بهزیستی داورزن تقاضای کمک بیشتر برای ادامه فعالیت موسسه را خواستار شدند

    سپس آقای شایان ضمن مثبت قلمداد  نمودن برگزاری اینگونه جلسات از زحمات کادر اجرایی موسسه خصوصاًخانم گلستانی تقدیر بعمل آورده و اعلا م نمودند از هیچگونه همکاری با موسسه دریغ نخواهند نمود.

    سپس تعدای از مدعوین حاضر در جلسه مسائل و مشکلات خود را مطرح نمودندکه در ادامه مسائل مورد بحث و برسی قرار گرفت.

    در این گردهمایی مسئول بهزیستی مزینان  تعدادی از کارهایی که قابلیت اجرا ی سریع دارد را به حضار پیشنهاد نمودند که مورد استقبال واقع گردید .

      تعدادی ازکارهای اعلام شده عبارتند از:

    1-آموزش بافت تابلو فرش

    2-آموزش پرورش قارچ

    3-آموزش پرورش ماهی

    4-تهیه امکانات جهت پخت نان به روش سنتی

    بعد از اعلام کلاسهای آموزشی تعداد11 نفر از حاضرین برای کلاس بافت تابلو فرش و 5 نفر برای آموزش و پرورش قارچ ثبت نام نمودند

    در خاتمه میهمانان  از ساختمان در حال ساخت مجتمع چند منظوره بهزیستی مزینان بازدید بعمل آوردند

    ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۲۷ آذر ۹۲ ، ۱۲:۳۸
    نور الله مزینانی

    اسلام به افرادی که زمینه‌ی ظلم کردن به آن‌ها زیاد است ، توجه خاصی دارد . یکی از این موارد که اسلام به آن توجه ویژه دارد ، یتیم است . در قرآن23 بار راجع به یتیم سفارش شده است .

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    باید توجه کرد که یتیم نوازی فقط این نیست که به او آب و نان بدهیم ، بلکه نکته ی اساسی احترام و اکرام یتیم است . « کَلاَّ بَلْ لا تُکْرِمُونَ الْیَتیمَ »، « فَأَمَّا الْیَتیمَ فَلا تَقْهَرْ ؛ یتیم را نشکن »

     

    قرآن و یتیمان

    در قرآن مجید درباره ایتام آیات متعددی دیده می شود که در پاره ای از آیات ، بی اعتنایی به یتیمان را علامت کفر و نفاق می شمارد و می فرماید :

    «أَرَأَیْتَ الَّذِی یُکَذِّبُ بِالدِّینِ ، فَذلِکَ الَّذِی یَدُعُّ الْیَتِیمَ ؛ آیا دیدی آن را که دین و روز قیامت را دروغ می پندارد ، پس او کسی است که یتیم را از خود می راند .»3

    و در جای دیگر می فرماید :

    «کَلاَّ بَلْ لا تُکْرِمُونَ الْیَتِیمَ وَ لا تَحَاضُّونَ عَلی طَعامِ الْمِسْکِینِ ؛ چنان نیست که شما خیال می کنید بلکه شما یتیمان را گرامی نمی دارید و یکدیگر را بر اطعام مستمندان تشویق نمی کنید .»4

    بی اعتنایی به یتیمان را علامت کفر و نفاق می شمارد و می فرماید :

    « أَرَأَیْتَ الَّذِی یُکَذِّبُ بِالدِّینِ ، فَذلِکَ الَّذِی یَدُعُّ الْیَتِیمَ ؛  آیا دیدی آن را که دین و روز قیامت را دروغ می پندارد ، پس او کسی است که یتیم را از خود می راند»

    ونیز می فرماید :

    «لَیْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ لکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ الْمَلائِکَةِ وَ الْکِتابِ وَ النَّبِیِّینَ وَ آتَى الْمالَ عَلى حُبِّهِ ذَوِی الْقُرْبى وَ الْیَتامى وَ

    الْمَساکِینَ؛ نیکی(تنها) این نیست که به هنگام نماز صورت خود را به سوی مشرق و مغرب کنید بلکه نیکوکار کسی است که به خدا و روز رستاخیز و فرشتگان و کتاب آسمانی و پیامبران ایمان آورد و مال خود را با تمام علاقه ای که به آن دارد به

     خویشاوندان و یتیمان و از کارافتادگان وانفاق کند.»5

    ۱ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۴ آذر ۹۲ ، ۱۹:۱۹
    نور الله مزینانی

    کتابخانه موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س)مزینان بعد از گذشت چهار سال از افتتاح مجدد آن نیازمند کتاب است

     

     

    به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س)مزینان ؛مرکز پیش دبستانی و مهد کودک موسسه حضرت نرجس خاتون(س)که در منطقه بعنوان نمونه انتخاب شده است بعد از گذشت چهار سال از افتتاح مجدد آن هنوز فاقد کتابخانه می باشد و علی رغم پیش بینی برای ایجاد  کتابخانه و تجهیز آن توسط این مرکز، نیازمند مساعدت مسئولین و خیرین همیشه همراه برای تکمیل این مجموعه فرهنگی می باشد

    خیرین گرامی می توانند برای اهداءکتاب و کمک نقدی برای خریداری وسائل مورد نیاز تجهیز کتابخانه با شماره تلفن:09123392960 نوراله مزینانی تماس حاصل نمایند.

     

     

     

     

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۴ آذر ۹۲ ، ۱۸:۰۴
    نور الله مزینانی

    رفع فواصل اجتماعی بر اثر انفاق

    بیچارگی و تهیدستی از یک طرف، و تراکم ثروت و دارایی از طرف دیگر باعث شده جوامع مختلف بشری دوقطبی شوند؛ قطبی ثروتمند و قطبی مستمند. هر مکتبی برای رفع این معضل شدید اجتماعی چاره‏ای اندیشیده است. اسلام راه‏ حل‏هایی جامع و کامل به کار گرفته که اگر یک جامعه این راهکارها را به کار بندد، به طور قطع بر این مُعضل فائق آمده، طعم شیرین آن را با رفع فواصل اجتماعی و نزدیک شدن سطح زندگی افراد به هم خواهد چشید. اسلام صلاح کار را در انفاق، تحریم و ممنوعیت رباخواری، وضع مالیات‏های اسلامی و به کارگیری اموری چون وقف و قرض ‏الحسنه دانسته است.


    انفاق موجب فراوانی
    قرآن انفاق را مانند بذری دانسته که هفت خوشه می‏رویاند که در هر خوشه آن صددانه هست؛ یعنی همان‏طور که هر دانه بذر بر اثر واقع شدن در زمینِ مناسب به هفتصد دانه تبدیل می‏شود، مال نیز با انفاق، رشد و فزونی می‏یابد؛ در حالی که تصور برخی، خلاف این است، ایشان تصور می‏کند با انفاق چیزی از انفاق کننده کم می‏شود و بر دیگری افزوده می‏شود


    جایگزینی انفاق در قرآن
    به ظاهر با انفاق چیزی از انفاق کننده کم می‏شود، ولی در حقیقت چنین نیست. قرآن بشارت می‏دهد که «هرچیزی انفاق کنید، چیزی جانشین می‏شود». ممکن است مالی که انسان برای خود نگه می‏دارد، بر اثر عوامل طبیعی و غیر طبیعی از بین رود، ولی مالی که در راه خدا بخشیده، در واقع در محل اَمنی به امانت گذاشته که هیچ عامل طبیعی و غیر طبیعی نمی ‏تواند آن را تهدید کند

    .
    بالندگی انفاق در روایات
    طبق بیان پیامبر اکرم(ص) فرشته‏ای هر روز ندا می‏دهد: «خداوندا، به انفاق دهندگان، عوض بده» و فرشته‏ای نیز ندا می‏دهد: «خداوندا مال بخیلان را نابود کن».


    انفاق در نزد خدا
    خداوند به انفاقِ انفاق کننده توجه دارد و از آن (پنهان و آشکار) خبر دارد و به همین دلیل انسان‏های آگاه، انفاق را مایه تقرب به خداوند می‏دانند و با آن به سوی خدا گام بر می‏دارند؛ چرا که می‏دانند هر انفاقی که برای خدا باشد، هر چند ناچیز و کوچک، نزد خداوند ثبت می‏شود.


    صدقه موجب نزول روزی
    پیامبر گرامی اسلام(ص) صدقه را از راه‏های جلب روزی و نزول رزق دانسته است

    .
    چند فایده دیگر برای صدقه
    صدقه، فقر را از بین می‏برد؛ عمر را زیاد می‏کند؛ مرگ بد را دفع می‏نماید، حساب قیامت را آسان می‏کند؛ موجب آبادی و رونق خانه می‏شود؛ موجب ادای قرض می‏شود؛ ناراحتی‏های روحی را زائل می‏کند؛ جان انسان را از گزند و آفات و مال او را از تصرف اشرار حفظ می‏کند؛ قضای الهی را برطرف می‏کند؛ و از همه مهم‏تر، پاداش اُخروی دارد.


    بهترین صدقه در روایات
    از روایات چنین فهمیده می‏شود که بهترین صدقه، انفاق به ارحام و خویشاوندان است؛ چرا که انفاق و صدقه به مستمندانِ بیگانه فقط صدقه است، ولی به مستمندان خویشاوند علاوه بر انفاق، صله رحم نیز می‏باشد و بی‏شک چنین انفاقی دو سود دارد: یکی سود و فایده انفاق و دیگری فواید صله رحم. به همین سبب است که پیامبر بزرگوار اسلام فرموده‏اند: «در جایی که خویشاوندان محتاج باشند، صدقه به غیر پذیرفته نیست». در واقع این امر اهمیت و اولویت صدقه و انفاق را به خویشاوندان ثابت می‏کند.


    انواع انفاق
    انفاق از جمله اموری است که هم می‏تواند پنهانی صورت گیرد و هم آشکار. بی‏شک انفاقی که پنهانی صورت گیرد، پسندیده ‏تر از انفاق علنی است؛ چرا که با پوشیده نگهداشتن انفاق از آفات آن جلوگیری می ‏شود. آفاتی هستند که می‏توانند انفاق را از جرگه خوبی‏ها خارج و به ورطه بدی‏ها داخل کنند


    آفتی از آفات انفاق
    آفات انفاق بیشتر در انفاق‏های علنی روی می‏دهد. مهم‏ترین آفتی که ممکن است دامن انفاق را بیالاید، ریا است. ریا چنانکه هر عمل عبادی را ضایع می‏کند، انفاق را نیز تباه می‏سازد. با ریا نه تنها انفاق جنبه مثبتی ندارد، بلکه فوائد و آثاری که بر انفاق مترتب است همگی تباه می‏شود. قرآن به این آفت توجه کرده و آن را نتیجه بی‏اعتقادی به روز رستاخیز دانسته است.


    منت‏ گذاری در انفاق
    یکی از آفات انفاق، اذیت و آزار و منت‏ گذاری است که ممکن است انفاق کننده را به ورطه سقوط بکشاند و عملش را تباه کند. قرآن مؤمنان را از این کار بیم داده است: «ای کسانی که ایمان آورده‏اید، انفاق و بخشش‏های خود را با منت نهادت وآزار رساندن، باطل نسازید».
    نکته شایان توجه این است که قرآن چنین شخصی را به ریاکاری که به روز رستاخیز ایمان ندارد، تشبیه کرده است.


    انفاق، داد و ستد با خداوند
    چون در انفاق و صدقه، در واقع طرف گیرنده خداست واین معامله بین بنده و خداوند صورت می‏گیرد، پس شایسته است که انسان در این معامله بهترین چیزها را بدهد، تا بهترین عوض را بستاند. انفاق داد و ستد با خداست و در دادو ستد چون متناسب با شی‏ء داده شده، ستانده می‏شود، پس شایسته است که انفاق کننده بهترین‏ها را بدهد تا بهترین‏ها را بستاند. قرآن به این داد وستد بین خالق و مخلوق اشاره می‏ کند و انفاق را قرض دادن به خداوند می‏داند. همچنین در آیه دیگر رسیدن به نیکی و کمال را به انفاق دوست داشتنی‏ها مشروط کرده است.


    انفاق از مال حلال
    بی‏شک چون در داد و ستدی که نام انفاق دارد، گیرنده خداوند است جز مال حلال پذیرفته نیست. قرآن به این مهم اشاره و مؤمنان را به انفاق از اموال حلال امر کرده و از بخشش اموال ناپاک که از راه‏های نامشروع مانند ربا و رشوه به دست آمده، منع فرموده است


    انفاق از نگاه رحمانی و از دیدگاه شیطانی
    از آنجا که شیطان نیروی بازدارنده از انفاق است، انسان را می‏ ترساند و عاقبت انفاق را فقر معرفی می‏ کند، چیزی که هر انسانی فطرتا از آن گریزان است. از طرف دیگر خداوند عاقبت و نتیجه انفاق را مغفرت و فضل و بخشش وسیع خود می ‏داند حال اگر انسان گوش خود را به زمزمه شیطان عادت داده باشد، صدای شیطان را می ‏شنود که او را از عاقبت دروغین انفاق، یعنی فقر و بدبختی، بیم می ‏دهد؛ ولی اگر انسان گوشش را با ندای ملکوتی همراه سازد و از تعالیم الهی درس گیرد، طبیعتا ندای رحمانی را می‏ شنود وبا تمام وجود از بهترین اموال خود می ‏بخشد و از این بخشش لذت می ‏برد؛ چرا که نتیجه شیرین و زیبای آن را در چندقدمی خود می ‏بیند.


    آداب انفاق
    هر عبادتی آدابی دارد که با رعایت آن آداب، عبادت به حد کمال می‏رسد. انفاق نیز که عبادتی بزرگ و راهی از راه‏های اتصال به دریای بی‏کران رحمت خداوندی است، آدابی خاص دارد که با رعایت آن آداب، انفاق به حد کمال خود می‏رسد. از جمله این آداب عبارتند از: 1. انفاق قبل از درخواست نیازمند؛ 2. فروتنی به هنگام انفاق کردن؛ 3. انفاق در اوقاتی که فضیلت خاص دارند مثل اعیاد اسلامی و ماه مبارک رمضان؛ 4. انفاق پنهانی (البته پرداخت صدقات و انفاق‏های واجب، به صورت آشکار بهتر است از پرداخت مخفیانه)؛ 5. خودداری از منت‏گذاری؛ 6. انفاق باعث شرمساری گیرنده نشود؛ 7. انفاق از بهترین‏ها؛ 8. انفاق خود را، هرچند بزرگ و مهم، کوچک و ناچیز شمارید؛ 9. ترتیب فضیلت انفاق را رعایت نمایید (از خویشاوند نزدیک شروع کنید)

    .
    انفاق حضرت علی(ع)
    علی(ع) با کار طاقت ‏فرسا و حفر چاه و ایجاد باغ و مزارع، و فروش محصولات آن، به فقرا و مستمندان کمک می‏ کرد. او که در عبادت مانندی نداشت در آفتاب طاقت ‏فرسای تابستان به کشت و زرع می ‏پرداخت و در آخر، بهره‏ای که نصیبش می ‏شد، بین فقرا تقسیم می ‏کرد. او روزها تلاش می‏کرد تا شب‏ هنگام یتیمی گرسنه نخوابد و مادری اندوهناک نباشد و پدری شرمسار نگردد. می‏دانیم که سوره انسان در شأن آن حضرت و خانواده‏ اش وارد شده است. چنانکه مشهور است او بهترین انگشترش را درحال رکوع به مستمندی بخشید و طبق بیان حضرت زهرا(س) او هیچ‏گاه خوردنی در منزل باقی نمی‏ گذاشت و همه را می ‏بخشید
    .


    یتیم ‏نوازی علی(ع)
    از جمله کارهای علی(ع) یتیم ‏نوازی آن حضرت است او همچون پدری مهربان کودکان بی‏سرپرست را نوازش می‏کرد و مایحتاج آنها را فراهم می‏ساخت و با لذت و شادکامی در اختیار آنها می‏ گذاشت. تاریخ مفتخر است که گوشه‏ای از انفاق‏ها، بخشش‏ها و ایثارهای علی(ع) را در خود جای داده است. علی(ع) هیچ‏گاه از تهیه مسکن برای بی‏سرپناهان و تدارک ازدواج برای جوانان غافل نبوده است. دوست و دشمن این حالات را بیان داشته‏ اند و آن را سینه به سینه نقل نموده‏ اند. بقیه ائمه نیز از پدر بزرگوار خود درس گرفته‏اند.

    ۱ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۰:۴۶
    نور الله مزینانی