پشتيباني

ابزار هدايت به بالاي صفحه

بایگانی فروردين ۱۳۹۴ :: مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان

مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان

مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان
موسسه خیریه نرجس خاتون (س) با هدف کمک به ایتام،کمک به خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست،کمک به نیازمندان از کار افتاده و سالمند، ایجاد صندوق قرض الحسنه، ایجاد کارگاه های کار آفرین،ایجاد مرکز توانبخشی تاسیس گردید و در سال 1391 با شماره 303 ثبت کشوری شد.
حساب بانک صادرات شعبه مزینان:
حساب :0104796105000
کارت :6037691990029407
حديث موضوعي
پيوندها
دريافت کد ذکر ايام هفته براي وبلاگ
تاريخ روز تاريخ روز

  • آيه قرآن وصيت شهدا

    کد اخبار

    حديث موضوعي

    ۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

    عملی فراموش شده که در آخرت به آن محتاجیم!‌

    کمک

    کودکان فرشتگان معصومی هستند در عالم ، و به خاطر همین معصومیت  آن هاست که تا این حد برای ما عزیز هستند ، ما به طور ناخودآگاه کودکان را دوست داریم چه آنها را بشناسیم یا از دور نظاره گر شیرین کاری هایشان باشیم

    در خود احساس مسولیت می کنیم که از آن ها مراقبت کنیم و نگذاریم خطری تهدیدشان کند، تحمل اشک ریختنشان را نداریم

    هستند کودکانی که در همین نزدیکی من و شما  باید بار یک مسولیت بزرگ را به دوش بکشند ، در گرما و سرما چندین برابر توانشان کار کنند و اینقدر ما شاهد این صحنه های زجر آور بوده ایم که دیگر برایمان عادی شده اند ، کودکان کار و کودکان بی سرپرست و آوراه در کوچه و خیابان ها از زشتی های جوامع بشری است.

    اما تک تک ما در مقابل این مظلومان بی گناه و بی کس، مسئولیت داریم ، می دانیم که افراد سود جویی هستند که این کودکان را منبع در آمد خود قرار داده اند و با بی رحمی از آن ها بهره کشی می کنند اما این دلیل نمی شود که بی تفاوت از کنارشان بگذریم.

    همانطور که آنها به ما محتاجند و با نگاهشان به ما التماس می کنند ما هم روزی به این نگاه ها محتاج می شویم ، روزی که با دست خالی بی کس و تنها در مقابل دادگاه  خداوند ایستاده ایم و آرزو می کنیم ای کاش کمکی از جایی به ما می رسید .

    یتیم نوازی در اسلام بسیار سفارش شده است و آثار و برکات دنیوی و اخروی بسیار زیادی دارد . در اینجا به تعدای از احادیث نورانی ائمه اطهار علیهم السلام در  مورد یتیم نوازی اشاره می کنیم  .   

     پاداش سرپرستی از یتیم

    رسول اکرم صلى الله علیه و آله:
    مَنْ عَالَ یَتِیماً حَتَّى یَسْتَغْنِیَ عَنْهُ أَوْجَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ بِذَلِکَ الْجَنَّةَ کَمَا أَوْجَبَ لِأَکْلِ مَالِ الْیَتِیمِ النَّارَ.
    هر کس یتیمى را سرپرستى کند تا آن که بى نیاز گردد، خداوند به سبب این کار بهشت را بر او واجب سازد، همچنان که آتش دوزخ را بر خورنده مال یتیم واجب ساخته است. (بحارالأنوار(ط-بیروت) ج72، ص4، ح8) 

    امام علی علیه السلام فرمود : هیچ مرد و زن مومنى نیست که دست محبت بر سر یتیمى بگذارد، مگر این که خداوند به اندازه هر تار مویى که بر آن دست کشیده است ثوابى برایش بنویسد

    رسول اکرم صلى الله علیه و آله:
    خَیرُ بَیتٍ فِى المُسلِمینَ بَیتٌ فیهِ یَتیمٌ یُحسَنُ إِلَیهِ وَشَرُّ بَیتٍ فِى المُسلِمینَ بَیتٌ فیهِ یَتیمٌ یُساءُ إِلَیهِ أَنَا وَکافِلُ الیَتیمِ فِى الجَنَّةِ هکَذا؛بهترین خانه هاى مسلمانان خانه اى است که در آن یتیمى باشد و به او نیکى کنند و بدترین خانه هاى مسلمانان خانه اى است که در آن یتیمى باشد و با او بدى کنند،من و سرپرست یتیم در بهشت مانند دو انگشت همراهیم.(نهج الفصاحه ص470 ، ح 1510) 

    امام على علیه السلام:
    «ما مِن مُومِنٍ و َلا مُومِنَةٍ یَضَعُ یَدَهُ عَلى رَسِ یَتیمٍ تَرَحُّما لَهُ إِلاّ کَتَبَ اللّه  لَهُ بِکُلِّ شَعرَةٍ مَرَّت یَدُهُ عَلَیها حَسَنَةً » ؛ هیچ مرد و زن مومنى نیست که دست محبت بر سر یتیمى بگذارد، مگر این که خداوند به اندازه هر تار مویى که بر آن دست کشیده است ثوابى برایش بنویسد. (وسایل الشیعه ج21 ، ص375 )  

     رقیق شدن قلب و رسیدن به خواسته ها

     رسول اکرم صلى الله علیه و آله : «أَ تُحِبُّ أَن یَلینَ قَلبُکَ وَتُدرِکَ حاجَتَکَ؟ اِرحَمِ الیَتیمَ و َامسَح رَاسَهُ وَ أَطعِمهُ مِن طَعامِکَ یَلِن قَلبُکَ و َتُدرِک حاجَتَکَ» ؛ آیا دوست دارى نرمدل شوى و به خواسته ات برسى؟ به یتیم مهربانى کن و دست محبت بر سر او بکش و از غذایت به او بخوران، تا دلت نرم شود و به خواسته ات برسى. (نهج الفصاحه ص160 ، ح 27 ) 

    کودکان یتیم بیشتر از سایر کودکان به محبت نیاز دارند  ، بهتر است آن ها را مثل بچه های خودمان اکرام کنیم نه گونه ای که حس تلخ ترحم به آن ها دست دهد ، باید به گونه ای هوایشان را داشته باشیم که لحظه ای احساس نکنند که  آن ها را وسیله ای قرار داده ایم برای ثواب کردن، به گونه ای رفتار کنیم که اگر فرزندان خودمان ما را از دست بدهند و یتیم شوند انتظار داریم دیگران با آنها رفتار کنند.

    زینب مجلسی راد              

    کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث

    بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان


    لازم به ذکر است موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س)مفتخر است بگویدکه تعداد90 کودک یتیم را تحت سرپرستی خود دارد.

    ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۱۲
    نور الله مزینانی

    با اتمام ایزوگام پشت بام و لوله کشی تاسیسات ،مجتمع چند منظوره در حال ساخت خدمات بهزیستی مزینان بزودی افتتاح خواهد شد.

    به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س)مزینان؛به حول و قوه الهی و با عنایت مردم خیٌر و نیکوکار  ایزوگام پشت بام و لوله کشی تاسیسات فاز یک مجتمع چند منظوره خدمات بهزیستی مزینان به اتمام رسید و انشاء اله با شروع سرامیک و اتمام آن بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

    لازم به ذکر است این پروژه در چهار فاز مجزا (فاز یک :نگهداری از سالمندان -فاز دو:درمانگاه -فاز سه:گارگاه آموزشی -فاز:چهار: نگهداری از کودکان باز توان ذهنی )تعریف شده که فاز یک آن برای نگهداری از سالمندان محترم بزودی افتتاح خواهد شد.

    از تمامی خیرینی که تاکنون ما را مورد لطف و عنایت خود قرار داده اند کمال سپاس و تشکر را داشته و همچنان منتظر قدوم گرمشان هستیم

     حساب بانک صادرات شعبه مزینان بنام موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س)مزینان:

    حساب:0104796105000

    کارت:6037691990029407


    عکس از :همکار خوبمان سر کار خانم حیدری

    ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۲۹
    نور الله مزینانی

    در آستانه ولادت با سعادت صدیقه ی کبری حضرت زهرا (س) و به مناسبت روز مادر ؛جمعی از مادران شهدا به همراه مددجویان بهزیستی مزینان در قالب کاروان زیارتی عازم مشهدمقدس شدند.

    به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان؛اولین کاروان زیارتی از دارالعارفین مزینان به مناسبت ایام ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) به همت موسسه خیریه ی حضرت نرجس خاتون (س)عازم مشهد مقدس شد.

    این کاروان که جمعی از مادران شهدای مزینان در آن حضور داشتند میهمان هیئت الغدیر مزینانی ها در مشهد مقدس بودند که پس از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) از اماکن زیارتی ،فرهنگی و تفریحی نیز بازدید کردند.



    ۵ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۳۲
    نور الله مزینانی

    دوست عزیزم اکبر مزینانی (علیشاه) موسسه و وب سایت را مورد لطف خود قرار داده و برایمان شعری در همین ارتباط ارسال کرده اند که ضمن تشکر از ایشان عین آن را در زیر می آوریم.

    ای که داری مرام انسانی / خیز از جا بکن تو احسانی

    دستِ درماندگان بی کس گیر / کن تو انفاق اگر مسلمانی

    سفره ات گر بود بسی رنگین / ده به بیچاره لقمه ی نانی

    پرچمی شد علم برادر جان / می کنم از تو هم فراخوانی

    خواهرا از تو هم کنم دعوت / همتی کن به عهد و پیمانی

    تو بپیوند به نرجس خاتون / داده ات گر خدا فراوانی

    اندر این راهِ خیر قدم بگذار / تا کنی رفع هر پریشانی

    دست ما را بگیر در این راه / ای عزیز آشکار و پنهانی

    بهر خیر استخاره لازم نیست / یا لبت را بَری به دندانی

    بر مریضان تفقّدی بنما / تا علاجی کنی و درمانی

    از جوانان ز لطف دستی گیر / تا بگیرند سری و سامانی

    چتر خود بر سر یتیمان گیر / شو بر آنان تو جان جانانی

    گر که خدمت کنی به خلق الله / حق دهد عمر بیش ارزانی

    از برای جهادِ راه خدا / شو تو آماده ای مزینانی

    با اکبر مزینانی(علیشاه) به قلم خودش بیشتر آشنا شویم :

    اینجانب اکبر مزینانی فرزند علی معروف به علیشاه متولد 1341 مزینان هستم که تحصیلات ابتدایی را در زادگاهم گذراندم و به دلیل تأمین معیشت زندگی راهی تهران شده و از ادامه تحصیل بازماندم.

    از دوران کودکی به شعر علاقه داشتم و  با اشتیاق اشعار و مدایح مذهبی را حفظ کرده و با خود زمزمه می کردم.

    به مرور علاقه ام به شعر بیشتر می شد ، تا با اوج گیری انقلاب اسلامی و تقویت انجمن های اسلامی در مزینان به مناسبت مجالس انقلابی – مذهبی آن دوران اشعاری سرودم و به صورت مداحی یا تک خوانی در آن روزها استفاده شد.

    در دوران دفاع مقدس نیز که به خدمت سربازی رفتم و همچنان به مناسبت های مختلف اشعاری را در دفترچه ام یادداشت می کردم و بعد از آن برای مدت حدود 10 سال دیگر شعری نسرودم تا اینکه به مناسبت مراسم ازدواج برادرم شعری گفتم که مورد تشویق دوستان و آشنایان قرار گرفت و دوباره به شعر و شاعری روی آوردم.

    پس از آن اشعار خود را با مضامین مذهبی ، اجتماعی و غیره در دفتری جمع آوری کردم

    این شعر که در بالا آورده شده برای زحماتی است که دوستان در موسسه نرجس خاتون(س)مزینان متحمل شده و از باب تشکر از آنها می باشد.



    ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۱۱
    نور الله مزینانی

    برای این که زیباترین شوید


    خیلی انسان ها برای این که زیبا شوند، راه های مختلفی را امتحان می کنند، از استفاده از انواع و اقسام لوازم آرایشی گرفته تا عمل های جراحی زیبایی و باشگاه رفتن و ماساژ و ماسک گذاشتن و خرید لباس های مارک دار و گران قیمت و ...


    گل

    اما آنها بازهم از خود راضی نیستند و همیشه احساس می کنند که چیزی کم دارند، بازهم در پاساژها به دنبال پوشاکی می گردند که آنها را رویایی کند و در مجلات و ماهواره ها و برنامه های زیبایی به دنبال راه کارهای یک زیبایی ما فوق تصور هستند، برای این دسته از آدم ها نسخه ویژه ای داریم که آنها را از همه اطرافیانشان ، حتی از هنرپیشه های معروف هم زیباتر کند.

    برای اینکه چشمان دوست داشتنی داشته باشید...
    شاید نقطه اوج صورت هر انسانی چشمان زیبای او باشد، اما مطمئن باشید با لنزهای رنگی، با کاشت مژه مصنوعی و با آرایش، چشمانتان آن جور که می خواهید و تصور می کنید، زیباتر نخواهد شد. برای اینکه چشمان دوست داشتنی داشته باشید، خوبی های مردم را بکاوید، با عشق به دنیا بنگرید، چشمانتان را پر از نور محبت کنید و به دنبال نشانه های قدرت خدا در زمین باشید.

    برای اینکه گونه های زیبایی داشته باشید...

    لازم نیست گونه بکارید، از رژ گونه استفاده کنید، فقط سعی کنید همیشه لبخند بزنید و با مهربانی صحبت کنید.
    وقتی شما می خندید، ناخودآگاه گونه هایتان برجسته تر می شود و این همان معیار زیبایی امروز است. وقتی با عشق و مهربانی با دیگران صحبت می کنید، ناگزیر از لبخند هستید و لبخند همان چیزی است که شما را مانند فرشتگان رویایی می کند.

    برای اینکه بدن متناسبی داشته باشید...

    تمام چاقی ها و بد هیکلی های ما ناشی از بد غذایی است، پس اگر ، غذای خود را با افراد نیازمند تقسیم کنید، نمی توانید آنقدر بخورید که شکمتان بزرگ شود و سپس به دنبال راه های کوچک کردن شکمتان باشید.

    زیبایی یک زن در زیبایی لباس هایی که می پوشد نیست و یا شکل ها و فیگورهای متفاوتی ظاهر می شود و یا مدل هایی که موهایش را درست می کند، زیبایی یک زن باید در چشمانش دیده شود، زیرا چشمان یک زن دروازه ی قلب اوست، جایی که منزلگه عشق است

    برای اینکه موهای زیبایی داشته باشید ...
    موهای زیبایی که در باد پریشان شود، آرزوی تمام زنان زیبا پسند است، اما بسیارند زنانی که موهایی به سان ابریشم دارند و بازهم غم از چهره شان می بارد، برای داشتن موهای رویایی، اجازه دهید،  کودکی روزی یک بار انگشتانش را میان موهای شما بازی دهد.
    بچه ها هدیه های خدا هستند و در کودکی آنقدر معصوم و بی ریا اند که به هر چیزی که دست می زنند آن را مثل خود پر شور و نشاط می کنند، درست مثل قصه ی بچگی ها که در ان شاهزاده خانمی به هر چیزی که دست می زد، طلا می شد.
    شاید به نظرتان برسد که متون بالا کمی شعاری و کلیشه ای است البته اگر بدانید که این سخنان از زبان من نویسنده ایرانی نیست، شاید نظرتان کمی عوض شود.
    این اشعار یک نویسنده و معلم آمریکایی به نام سام لونسون Sam Levenson است که برای نوه اش این شعر را سروده است، اسم این شعر «زمانی برای آزمودن نکات زیبایی » "Time Tested Beauty Tips" است و متن کامل آن به شرح زیر است.
    برای اینکه گونه های زیبایی داشته باشید، با مهربانی صحبت کنید.
    برای اینکه چشمان دوست داشتنی داشته باشید، خوبیهای مردم را بکاوید.
    برای اینکه بدن متناسبی داشته باشید، غذای خود را با افراد نیازمند تقسیم کنید.
    برای اینکه موهای زیبایی داشته باشید اجازه دهید، کودکی روزی یک بار انگشتانش را میان موهای شما بازی دهد.
    برای این که با وقار به نظر برسی با علم و دانش باش، در ان صورت هیچگاه تنها نخواهی بود.
    بیش از هر چیز ، مردم باید احیا شوند ، تقویت شوند ، تجدید و بخشیده شوند، هرگز کسی را نرانید.
     بدانید هر زمان احتیاج به یاوری داشتید، آن را در انتهای هر یک از بازوانتان پیدا خواهید کرد.
    با گذشت زمان خواهید دانست که دو دست دارید، یکی برای کمک به خود و دیگری برای یاری رساندن به دیگران.
    زیبایی یک زن در زیبایی لباس هایی که می پوشد نیست و یا شکل ها و فیگورهای متفاوتی ظاهر می شود و یا مدل هایی که موهایش را درست می کند، زیبایی یک زن باید در چشمانش دیده شود، زیرا چشمان یک زن دروازه ی قلب اوست، جایی که منزلگه عشق است.
    زیبایی یک زن در خط و خال صورتش نیست، زیبایی واقعی یک زن در روحش انعکاس دارد، این محبتی را که با عشق می دهد، این شور عشق است که او نشان می دهد. و زیبایی یک زن با گذشت زمان افزایش پیدا می کند.

    باز نشر از:بخش زیبایی تبیان-زینب عشقی



    ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۵۳
    نور الله مزینانی