پشتيباني

ابزار هدايت به بالاي صفحه

بایگانی آذر ۱۳۹۴ :: مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان

مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان

مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان
موسسه خیریه نرجس خاتون (س) با هدف کمک به ایتام،کمک به خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست،کمک به نیازمندان از کار افتاده و سالمند، ایجاد صندوق قرض الحسنه، ایجاد کارگاه های کار آفرین،ایجاد مرکز توانبخشی تاسیس گردید و در سال 1391 با شماره 303 ثبت کشوری شد.
حساب بانک صادرات شعبه مزینان:
حساب :0104796105000
کارت :6037691990029407
حديث موضوعي
پيوندها
دريافت کد ذکر ايام هفته براي وبلاگ
تاريخ روز تاريخ روز

  • آيه قرآن وصيت شهدا

    کد اخبار

    حديث موضوعي

    ۶ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

    در ادامه روند تکمیلی مجتمع خدمات بهزیستی مزینان ساخت نمای بیرونی ساختمان شروع شد.

    به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س)مزینان؛با تکمیل فضاهای داخلی فاز یک (فاز سالمندان )مجتمع چند منظوره خدمات بهزیستی مزینان ساخت نمای بیرونی و محوطه سازی آن شروع شد .

    فاطمه گلستانی مدیر عامل موسسه در همین ارتباط گفت: با تکمیل نمای بیرونی و محوطه سازی  و تکمیل لوله کشی آب ،برق و گاز بزودی شاهد افتتاح مجتمع خواهیم بود.


    ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۱۷:۳۱
    نور الله مزینانی

    یک باب منزل مسکونی مربوط به یکی از مددجویان تحت پوشش توسط مو سسه بهینه سازی شد

    به گزارش روابط عمومی مو سسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س)مزینان؛یک باب منزل مسکونی متعلق به مددجوی تحت پوشش مو سسه که از نظر فضای بیرونی و حیاط دچار مشکل بود و در ایام زمستان و بارندگی برای خانواده ساکن در این منزل معضلات بسیاری بوجود می آمد توسط موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س)بازسازی و کف سازی گردید.

    فاطمه گلستانی مدیر عامل موسسه در همین ارتباط گفت: سیاست ما علاوه بر کمکهای مادی و تغذیه ای به مددجویان تحت پوشش کمک به ایجاد محیطی امن و در خور شاًن مددجویان است همانگونه که در سنوات قبل مبادرت به ساخت یک باب منزل مسکونی برای یکی دیگر از مددجویانی که هیچ سر پناهی نداشت و این موسسه با ساخت یک باب منزل به متراژ70 متر مربع و تحویل آن موجب راحتی خانواده  فوق گردید.


    ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۹
    نور الله مزینانی

    💚 داستانی واقعی که انسان را دگرگون می کند ...
     یک روز یک دختر کوچک کنار یک کلیسای محلی ایستاده بود
    دخترک قبلا یکبار آن کلیسا را ترک کرده بود
    چون به شدت شلوغ بود .
    همان طورکه از جلوی کشیش رد می شد
    با گریه گفت : " من میتونم به کانون شادی داخل کلیسا بیام ! "

    کشیش با نگاه کردن به لباس های پاره ،
     کهنه و کثیف او تقریباً توانست علت را حدس بزند و دست دخترک را گرفت و به داخل برد و جایی برای نشستن او در کلاس کانون شادی پیدا کرد
    دخترک از اینکه برای او جا پیدا شده بود بی اندازه خوشحال بود
    و شب موقع خواب به بچه هایی که جایی برای خواب نداشتند فکر می کرد .

    دو سال بعد
    آن دختر کوچولو در همان آپارتمان فقیرانه اجاره ای که داشتند ، بر اثر بیماری فوت کرد
    والدین او با همان کشیش خوش قلب تماس گرفتند تا کار های کفن و دفن دخترک را انجام دهد .

    در حالی که داشتند بدن کوچکش را جا به جا می کردند ، یک کیف پول قرمز چروکیده و رنگ و رو رفته پیدا کردند که به نظر می رسید دخترک آن را از آشغال های دور ریخته شده پیدا کرده باشد .

    داخل کیف 57 سنت پول و یک کاغذ وجود داشت که روی ان با یک خط بچگانه قشنگ نوشته شده بود : " این پول برای کمک به کلیسای کوچکمان است برای اینکه کمی بزرگتر شود تا بچه های بیشتری بتوانند به کانون شادی بیایند . "
    این پول تمام مبلغی بود که آن دختر توانسته بود در طول دو سال به عنوان هدیه ای پر از محبت برای کلیسا جمع کند .

    وقتی که کشیش با چشم های پر از اشک نوشته را خواند ،
     به سرعت سمت کلیسا رفت
    و قصه فداکاری و از خود گذشتگی آن دختر را تعریف کرد .

    او انگیزه افراد کلیسا را برانگیخت تا پول کافی فراهم کنند تا بتوانند کلیسا را بزرگتر بسازند .

    اما داستان اینجا تمام نشد
    یک روزنامه که از این داستان خبردار شد ، آن را چاپ کرد
     بعد از آن یک دلال معاملات ملکی مطلب روزنامه را خواند و قطعه زمینی را به کلیسا پیشنهاد کرد که هزاران دلار ارزش داشت .

    وقتی به آن مرد گفته شد که آنها توانایی خرید زمینی به آن مبلغ را ندارند ، او حاضر شد زمینش را به قیمت  57 سنت به کلیسا بفروشد .

    اعضای کلیسا مبالغ بسیاری هدیه کردند و پولهای زیادی هم از دور و نزدیک به دست آنها می رسید .

    در عرض پنج سال هدیه آن دختر کوچولو تبدیل به 250 هزار دلار  شد!
    امروز اگر شما گذرتان به شهر فیلادلفیا بخورد
     به کلیسای
     Temple Baptist Church
     که 3300 نفر ظرفیت دارد سری بزنید .
    و همچنین از دانشگاه
    Temple University
     که تا به حال هزاران فارغ التحصیل داشته نیز دیدن کنید .

    همچنین بیمارستان سامری نیکو
    ( Good Samaritan Hospital )
     و مرکز " کانون شادی " که صد ها کودک زیبا در آن هستند را ببینید .
     مرکز " کانون شادی " به این هدف ساخته شد که هیچ کودکی در آن حوالی روز های یکشنبه را خارج از آن محیط باقی نماند .

    در یکی از اتاق های همین مرکز می توانید عکسی از صورت زیبا و شیرین آن دخترک ببینید که با 57 سنت پولش ، که با نهایت فداکاری جمع شده بود ، چنین تاریخ حیرت انگیزی را رقم زد . در کنار آن ، تصویری از آن کشیش مهربان ، دکتر راسل اچ. کان ول که نویسنده کتاب " گورستان الماس ها " است به چشم می خورد .

    این یک داستان حقیقی بود که نشان می دهد که  چه کار هایی را با هزینه ای اندک ولی پشتوانه ای بزرگ مانند "قلب مهربان آن کودک"  میتوان به انجام رساند.

    " نیتهاى ما مى تواند جهان را شفا دهد ! "💚

    موسسه بدلیل نداشتن بودجه کافی و عدم کمکهای دولتی برای افتتاح فاز یک مجتمع چند منظوره خدمات بهزیستی که برای نگهداری سالمندان در نظر گرفته شده دچار مشگل است ونیازمندمساعدت عزیزان خیّر هر چند اندک می باشد

    ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۱۶ آذر ۹۴ ، ۱۰:۰۲
    نور الله مزینانی

     

    Take-Your-Medicines-Correctly-for-Better-Outcomes
    برخی افراد بدون مشورت با پزشک اقدام به خوددرمانی می کنند آنها بدون توجه به عوارض داروها حتی برای فرزندانشان نیز از آن ها مصرف می کنند و ناخواسته بدنشان را در معرض خطر قرار می دهند

     

    دکتر فرزانه حامدی وفا، کارشناس امور دارویی ، خوددرمانی را رفتاری دانست که در آن بیمار بدون کمک و نظر افراد متخصص، بیماری و یا مشکل سلامت خود را برطرف کند.
     وی اضافه کرد :  استفاده نابجا از داروها ، بدون توصیه پزشک ،  بسیار خطرآفرین و حتی مرگ آور است.
    به گفته دکتر حامدی وفا خوددرمانی ها در کودکان بسیار خطرناک تر است و  احتمال ابتلا انها به بیماریهای  قلبی – عروقی، کلیوی و کبدی در بزرگسالی افزایش می یابد .
    دکتر حامدی وفا، گفت: خود درمانی مقاومت میکروبی در بیمار ایجاد می کند و مصرف دارو در این بیماران بی اثر است .
    وی اضافه کرد : در خوددرمانی ، هرچند علائم بیمـاری ، دو یا سه روز پس از شروع درمان از بین می رود، ولی امکان ظهور باکتری مقاوم در میانه مسیر درمان به وجود می‌آید .
    دکتر حامدی وفا افزود : اگر آنتی‌بیوتیک، به درستی مصرف نشود، تنها باکتری‌های حساس را از بین می‌برد و تعدادی در محل درگیر باقی می‌گذارد که زمینه را برای رشد مجدد میکروب آماده می کند.
    دکتر حامدی وفا  دارو  را تیغ دو لبه ای دانست که یک لبه آن متوجه عوامل بیماری زا بوده و لبه دیگرش به علت عدم آگاهی در مصرف صحیح آن، جان انسان را مورد تهاجم قرار می دهد.
    به گفته دکتر حامدی وفا  کارشناس امور دارویی دارو باید تحت نظر پزشک معالج یا داروساز مورد استفاده قرار گیرد، در غیر اینصورت ، اثر مثبت آن از بین رفته و به سمی مهلک تبدیل می شود.

    همکار دکتر سلام

    7 آذر 1394

     
    ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰۷ آذر ۹۴ ، ۱۱:۳۲
    نور الله مزینانی

    کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در ادامه برگزاری کارگاه آموزش خانواده و مهارتهای زندگی در موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س)با حضور جمعی از مسئولین و خانواده های مزینانی برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س)مزینان؛در ادامه سلسله کلاسهای کارگاهی آموزش خانواده و مهارتهای زندگی که در دفتر موسسه به توسط محمد یامی کارشناس ارشد مشاوره و مددکار بهزیستی برگزار می گردد سومین کارگاه با محوریت پیشگیری از اعتیاد با حضور حسین خوش سیما مسئول حوزه مبارزه با موادمخدر شهرستان داورزن،اعضاء شورای اسلامی مزینان و جمعی از خانواده های مشتاق یادگیری برگزار شد.

    قبل از شروع کلاس گلستانی مدیر عامل موسسه ضمن خوش آمدگویی به حضار از روند شکل گیری کلاسها و افق پیش رو مطالبی را بیان داشت.سپس مهدی مزینانی(آزاده)رئیس شورای اسلامی مزینان ضمن قدردانی از مدیر عامل موسسه برای برگزاری چنین کلاسهایی در خواست تداوم روند برگزاری کارگاههای اموزشی را نمود و اعلام داشت شورای مزینان آماده هر گونه همکاری با موسسه می باشد.

    بعد از آن سروان حسین خوش سیما در رابطه با مواد مخدر به خصوص مواد صنعتی جدید ونوظهور،راههای پیشگیری و درمان و عوارض و جنبه های مختلف مصرف مواد مخدر مطالبی را به سمع حضار رساند .

    سپس محمد یامی با تاکید بر محیط خانواده و روابط فردی و آموزش مهارتهای لازم به نوجوانان به اهمیت دوران نوجوانی و محیط خانواده پرداخت.

    از نکات قابل توجه در این کارگاه خواندن سرود جمهوری اسلامی توسط کودکان مهد و پیش دبستانی امیدان نبی(ص) با لباسهای متحدالشکل در ابتدای شروع مراسم و مجهز شدن مکان برگزاری کلاس به سیستم ویدئو پروجکشن بود.


    ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰۴ آذر ۹۴ ، ۱۵:۲۸
    نور الله مزینانی