پشتيباني

ابزار هدايت به بالاي صفحه

بایگانی مرداد ۱۳۹۳ :: مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان

مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان

مؤسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) مزینان
موسسه خیریه نرجس خاتون (س) با هدف کمک به ایتام،کمک به خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست،کمک به نیازمندان از کار افتاده و سالمند، ایجاد صندوق قرض الحسنه، ایجاد کارگاه های کار آفرین،ایجاد مرکز توانبخشی تاسیس گردید و در سال 1391 با شماره 303 ثبت کشوری شد.
حساب بانک صادرات شعبه مزینان:
حساب :0104796105000
کارت :6037691990029407
حديث موضوعي
پيوندها
دريافت کد ذکر ايام هفته براي وبلاگ
تاريخ روز تاريخ روز

  • آيه قرآن وصيت شهدا

    کد اخبار

    حديث موضوعي

    ۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

    موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون(س) مزینان در نظر دارد ششدانگ منزل مسکونی به مساحت 460 متر مربع واگذار شده از طرف خیّر محترم آقای حاج میرزا حسن مزینانی واقع در شهر مزینان رابه نشانی بلوار عاشورا از طریق مزایده واگذار نماید:

    شرایط مزایده:

    1-مبلغ پایه جهت شرکت در مزایده بر مبنای هر متر مربع دو میلیون و پانصد هزار ریال میباشد.

    (متقاضی مبلغ پیشنهادی خود را نباید کمتر از قیمت پایه اعلام نماید)

    2-ملک مورد نظر پس از فروش باید به مدت یکسال به موسسه اجاره داده شود.

    ( ملک مورد اجاره تا زمان ساخت مرکز سالمندان موسسه ،برای نگهداری از آقای حاج میرزا حسن مزینانی مورد استفاده قرار می گیرد)

    3-پاکت های مزایده در یکی از بنگاه های مزینان با حضور رئیس اداره بهزیستی داورزن،مدیر عامل موسسه ،اعضاء شورای مزینان و تعدادی از معتمدین بعنوان شاهد باز خواهد گردید.

    4-متقاضیان می توانند پس از بازدید از ملک مورد نظر تقاضای خود را در پاکت در بسته تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ93/7/1 به دفتر موسسه واقع در محل بهزیستی مزینان ارائه دهند.

    تذکر مهم:در صورت انجام معامله کل مبلغ تفاهم شده باید توسط خریدار پرداخت گردد.

    (این مبلغ برای ساخت و تکمیل هر چه سریعترمرکز سالمندان موسسه هزینه خواهد گردید)


    متقاضیان می توانند از طریق قسمت نظر دهی همین وب سایت یا با شماره تلفنهای زیر اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایند:

    09122893324--09123392960--09121470128


    ۱ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۲۹ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۱
    نور الله مزینانی
      

    ●اجازه ندهید ترس و تردید مانع ارتباط شما با فرد دارای معلولیت گردد!

      ترس از ناآگاهی و کمبود دانش لازم جهت برخورد در ملاقات با فرد معلول باعث ایجاد اضطراب می شود.

      یادمان باشد: فرد دارای معلولیت، دارای احساس است. بنابراین همان طور با او رفتار کنیم که دوست داریم با خودمان رفتار شود.

      سعی کنید همیشه معلولیت فرد را نبینید. چنانچه فردی غیر طبیعی و متفاوت رفتار می کند، شما در برخورد، خودتان باشید و اجازه دهید منطق و دوستی موانع احتمالی را از میان بردارند.

     اصول اولیه ی شیوه ی رفتار

      1. از پرسش سؤالات شخصی در مورد معلولیت فرد اجتناب کرده و اگر ضرورتی وجود دارد، محتاطانه و محترمانه سؤال مورد نظر را طرح نمایید. در صورتی که فرد تمایلی به پاسخگویی ندارد، به بحث در این ارتباط ادامه ندهید.

      2. توجه نمایید که فرد دارای معلولیت ممکن است برای انجام کار یا بیان مسأله ای نیاز به زمان بیشتری نسبت افراد غیر معلول داشته باشد.

      3. پیشنهاد کمک خود را مؤدبانه و صبورانه طرح نموده و تا زمان پذیرش آن توسط شخص صبر کنید. در مورد نحوه ی کمک حتماً به توضیحات فرد گوش کرده یا در صورت نیاز از او سؤال نمایید.

      4. هنگامی که درصدد برگزاری یک جلسه ، ملاقات و... هستید، امکاناتی که فرد دارای معلولیت نیاز دارد را فراهم کنید و چنانچه در این زمینه مانعی وجود دارد که قابل رفع نیست پیش از آمدن فرد، به او اطلاع دهید.

      5. به حق استفاده ی افراد دارای معلولیت از محل پارک ویژه ی ماشین، احترام بگذارید.

     نوشتن یا سخن گفتن در مورد معلولیت...

      1. فقط به هنگام ضرورت و در جای مناسب به معلولیت فرد، رجوع نمایید.

      2. در سخن گفتن از ادبیاتی استفاده نمایید که به شخص، جدا از نوع معلولیت او اشاره کند. (مثلاً بهتر است بجای "معلول" از عبارت "فرد دارای معلولیت" استفاده کنیم.)

      3. واژگان زیر نباید در بافت مربوط به معلولیت به کار روند زیرا مفهوم منفی داشته و موجب القای حس ناتوانی به فرد می گردند:

      علیل، محدود به ویلچر، ناقص، ناتوان، سالم، قربانی، فلج، رنجور از، بیمار

      4. از واژگانی که نشان دهنده ی خاص بودن افراطی، شجاعت بی نهایت و یا اَبر انسان بودن افراد دارای معلولیت هستند، پرهیز کنید.

       راهنمــایـی جهت کاربــــرد زبان منــاسب

      ● ملاقات و صحبت با فرد دارای معلولیت

      1. دست دادن، همیشه شیوه ی استاندارد آغاز یک گقتگو نیست. اگر تردید دارید، از فرد بپرسید که آیا مایل به دست دادن است یا نه. لبخند و عبارات معمول احوال پرسی برای آغاز صحبت مناسب ترند.

      2. با همراهان فرد دارای معلولیت سخن نگویید، بلکه مستقیماً با خود او حرف بزنید.

      3. در مورد معلولیت فرد تا زمانی که خودش نمی خواهد یا به بحث مرتبط نیست، صحبت نکنید.

      4. با افراد دارای معلولیت بزرگسال، مانند دیگر بزرگسالان برخورد کنید و با لحن کودکانه ( کمتر از سن شان) با آنها سخن نگویید.

      5. صبر و توجه کامل داشته باشید به خصوص در مواردی که فرد به آهستگی یا با مشقت بسیار صحبت می کند.

      6. هرگز تظاهر نکنید آنچه فرد می گوید را درک کرده اید بلکه از او بخواهید حرف خود را تکرار کند و چنانچه متوجه نَشدید از ابزار نوشتن استفاده کنید.

      7. در ارتباط با افراد دارای معلولیت می توان از اصطلاحات معمول روزمره و دیگر عباراتی که همه به کار می برند مانند: "به زودی می بینمت" استفاده کرد.

      8. اگر در ارتباط با فرد، مرتکب اشتباهی شدید آرامش خود را حفظ کرده و عذرخواهی نمایید، سعی کنید شوخ طبع باشید و تمایل خود را به ایجاد ارتباط نشان دهید.

      ● شیوه ی برخورد با افرادی که دارای اختلالات یادگیری یا کم توانی ذهنی می باشند.

      1. ساده ارتباط برقرار کرده و عبارات یا سؤال خود را به روشنی بیان نمایید.

      2. هنگامی که فرد به شما پاسخ می دهد، تمرکز و توجه داشته باشید.

      3. به شخص فرصت دهید تا آنچه را در ذهن دارد، بیان کرده یا نشان دهد.

     شیوه ی برخورد با افردای که از صندلی چرخ دار استفاده می کنند.

      1. صندلی چرخ دار را تا زمانی که فرد، خودش نخواسته نگه ندارید یا هل ندهید. صندلی چرخ دار بخشی از فضای شخصی صاحب آن محسوب می شود.

      2. برای صحبت کردن با شخصی که روی صندلی چرخ دار است مقابل چشمان فرد، نشسته یا بر روی زانوانتان قرار بگیرید.

      3. پیش از اینکه شخص به محل دیدار با شما برسد، برای سهولت حرکت صندلی چرخ دار، مبلمان یا صندلی ها را جابه جا کنید.

      4. شخص را در مورد محل قرار گرفتن توالت، تلفن و آبخوری ویژه ی معلولین راهنمایی کنید.

      5. هنگامی که فرد دارای صندلی چرخ دار را در مسیری راهنمایی می کنید، مسائلی چون فاصله، شرایط آب و هوا و موانع فیزیکی (حصارها، پله ها، برآمدگی های شیب دار و...) را در نظر بگیرید.

     شیوه ی صحبت با افرادی که دارای ناشنوایی یا کم شنوایی هستند.

      1. به فرد اجازه دهید تا خودش چگونگی و نوع برقراری ارتباط اعم از استفاده از لب خوانی، زبان اشاره و یا کاربرد نوشتار را تعیین کند.

      2. حتی در مواقعی که رابط ناشنوایان حاضر است، خطاب به فرد ناشنوا صحبت کنید.

      3. چنانچه شخص قادر به لب خوانی ست به روشنی و با سرعتی متوسط ، مستقیماً با او سخن بگویید.

      4. در ارتباط با برخی از افراد دارای اختلال شنوایی بهتر است از جملات ساده تر، حرکات چهره و زبان ایما و اشاره ی بدن استفاده نماییم.

      شیوه ی برخورد با فردی که اختلال در تکلم دارد.

      1. در صحبت با چنین فردی توجه داشته، صبور باشید و برای تکمیل کلام و تفکر فرد به او فرصت دهید، سعی در پایان دادن به صحبت های او نداشته باشید.

      2. چنانچه متوجه نشدید، از او بخواهید کلام خود را تکرار کند و آنچه شنیده اید را بیان کرده تا دریابید که آیا به درک گفته ی فرد نزدیک شده اید یا خیر.

      3. برای استفاده از ابزاری که به سهولت برقراری ارتباط و پیشرفت گفتگو کمک می کنند آمادگی داشته، همچنین در ایجاد ارتباط با شخصی که برای صحبت، تخته ی الفبا یا کامپیوتر مجهز به برنامه ی گفتار ترکیبی به کار می برد، اضطراب نداشته باشید.

      شیوه ی برخورد با افردای که دارای نابینایی، کم بینایی یا معلولیتی هستند که بینایی شان را دچار اختلالاتی کرده است؛

      1. هنگام آغاز مکالمه، اطمینان حاصل نمایید که فرد شما را شناخته، در غیر این صورت خودتان و افراد دیگری را که احتمالاً به همراه دارید، معرفی کنید.

      2. بدون دلیل و خداحافظی فرد را ترک نکنید.

      3. هنگام راهنمایی فرد دچار اختلالات بینایی هرگز او را هل ندهید یا نکشید. اجازه دهید فرد خودش بازوی شما را گرفته سپس با فاصله ی بسیار کمی از او حرکت کنید تا بتوانید هنگام نزدیک شدن به درها، پله ها و موانع شخص را آگاه ساخته و به محل آنها اشاره نمایید.

      4. چنانچه با فرد وارد فضایی می شوید، در مورد محیط و محل قرار گرفتن صندلی ها توضیح دهید.

      5. در مورد جایگاه قرار گرفتن اشیا توضیح دقیق دهید. (مثلاً : در یک و نیم متری شما ، در جهت عقربه های ساعت یک صندلی قرار دارد.)

    rhttp://abasshafiee.persianblog.ir

    ۱ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۱۹
    نور الله مزینانی
    مسئول اداره بهزیستی داورزن از تلاش بی وقفه این اداره با کمترین نیرو در داورزن خبر داد.

    رضا شایان دوست در گفتگو با خبرنگار خراسان با تشریح وظایف و فعالیت های این اداره در حوزه بهزیستی وسلامت جامعه گفت:اداره بهزیستی داورزن در چهار گروه تخصصی با بیش از ۱۵۰ نوع خدمت فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ به عنوان دفتر نمایندگی و درسال ۱۳۹۱ به عنوان اداره مستقل آغاز کرده است.

    شایان دوست با اشاره به مزیت اداره شدن بهزیستی در داورزن گفت:جذب حدود ۱۰۰ میلیون تومان خدمات موردی نظیر درمان،دارو و… و ۱۴۰ میلیون تومان وام اشتغال و توزیع سبدکالای ۱۰۰ هزار تومانی در دومرحله دربین خانواده های بهزیستی از جمله مزایای استقرار این اداره در شهرستان در سال ۹۱ بوده که این روند هرساله با افزایش روبرو ست.

    وی همچنین شهرستان را بسیار منطقه ای محروم عنوان نمود وگفت:اداره بهزیستی داورزن تنها اداره ای در سطح استان است که با وجود حجم کاری بالا ویک نهاد خدمت رسان ومردمی ،فعالیت های خود را با ۴ پرسنل انجام می دهد.

    وی در ادامه افزود: خانواده هایی شناسایی شده اند که با وجود نیازمندی در حوزه بهزیستی بیش از ۱۰ سال تشکیل پرونده داده ومتاسفانه از کمک های این اداره محروم مانده بودند.

    مسئول بهزیستی داورزن اظهار داشت:در طول مدت استقرار اداره مقامات عالی از استان دعوت شده اند و با مشاهده مشکلات از نزدیک اعتباراتی را به این اداره اختصاص داده اند.

    وی اختصاص برخی اعتبارات در سال۸۹ را ۳۰۰ هزار توان ودر سال ۹۰ دومیلیون تومان عنوان نمود وگفت:این مبلغ در سال ۹۱ با استقرار اداره به ۹۰ میلیون تومان رسیده است.

    این مسئول محلی ابراز داشت:در بیست روز گذشته ۶۰۰ سبد کالا به مبلغ هرسبد ۴۰هزار تومان در بین خانواده های بهزیستی شهرستان توزیع شده است.

    وی با ابراز امیدواری از اعتبارات بیشتر در سال های آتی گفت: میزان فطریه امسال به ۸میلیون تومان رسیده است.

    شایان دوست با تقدیر از کمک بیدریغ دهیاران وشوراها واداره اوقاف خاطرنشان کرد:کمک مردم بسیار حائز اهمیت است و اگر امداد مردم وخیرین نباشد این اداره بطور کلی از انجام وظایف خود عاجز خواهد ماند.

    باز نشر از :http://davarzannews.com

     

    ۲ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۲۵ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۱۳
    نور الله مزینانی


    اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با هماهنگی اداره بهزیستی شهرستان داورزن کاربری مجتمع چند منظوره بهزیستی مزینان را اعلام نمود
    به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س)مزینان ؛با پیگیری مستمر مدیر عامل  موسسه و عنایت اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و هماهنگی مدیر بهزیستی شهرستان داورزن آقای شایان دوست و
    باتلاش و همت مهندس جواد مزینانی کاربری ساختمان در حال ساخت مجتمع چند منظوره بهزیستی مزینان به شرح زیر اعلام شد.
    این مجتمع بدلیل وسعت ساخت در چهار فاز تعریف شد که عبارتند از:
    فاز یک: مرکز نگهداری معلولان ذهنی آموزش پذیر بالای 14 سال
    این کودکان با قرارگرفتن تحت آموزش و درمان اصولی می توانند کارهای روز مره خود را بدون کمک انجام دهند.
    فاز دو: کارگاه آموزشی
    ایجاد کارگاه آموزشی در راستای آموزش به کودکان ذهنی آموزش پذیر که در فاز یک نگهداری می شوند دایر شده و نوع آموزش در آن بر اساس تعاریف مشخص شده در سازمان بهزیستی می باشد مانند کار با چوب ،سرمه دوزی ، ترمه دوزی و...(لازم به ذکر است جوانان جویای مهارت نیز می توانند از این مرکز استفاده نمایند)
    فاز سه: سرای سالمندان (پدر ،مادر)
    بدلیل قرار گرفتن این مرکز در فاصله ای طولانی از شهرستان سبزوار و وجود سالمندان بسیار در منطقه و نیاز آنها به مراقبت ،مسئولین مرکز  مبادرت به ساخت چنین مکانی نمودند .
    فاز چهار: مرکز خدمات درمانی
    این مرکزطوری طراحی گردیده که علاوه بر سالمندان و کودکان ذهنی آموزش پذیر که در مرکز نگهداری می شوند پذیرای مراجعین خارج از بهزیستی که در منطقه ساکن می باشند نیز باشدکه دارای فیزیوتراپی ،کار درمانی ،مشاوره پزشکی،مرکز ترک اعتیادو... می باشد.

    بر اساس تصمیم هیئت مدیره و هماهنگیهای بعمل آمده مقرر شد اگر خیّری نسبت به تکمیل هر کدام از فازها اقدام نماید نام ایشان بر سر در همان مرکز بعنوان باقیات والصالحات نصب گردد.

     حساب بانک صادرات شعبه مزینان:
    شماره حساب:0334476832006
    شماره کارت:6037691751899311

    شماره تلفن هماهنگی:09123392960 

    ۱ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۹ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۵۲
    نور الله مزینانی

    به همت مهندس جواد مزینانی مجری طرح ساختمان مجتمع بهزیستی مزینان اشکال سه بعدی این مجتمع ارائه گردید



    ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰ ۱۸ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۱۱
    نور الله مزینانی